Handvatten voor besluitvorming
Draagvlak onder de VvE-leden
Ontzorging bij leveranciersselectie
Vanaf €780,- na aftrek subsidie

Bereid uw VvE voor op elektrisch rijden

In 2030 rijdt 25% van de Nederlanders naar verwachting elektrisch. VvE’s doen er daarom verstandig aan om de laadbehoefte nu en in de toekomst te inventariseren en te zorgen voor een goed plan voor laadoplossingen om voorbereid te zijn op de toekomst.

In onze aanpak stellen we op basis van een enquête onder de VvE-leden een gezamenlijk toekomstbeeld op dat inzicht geeft in de laadbehoefte. Dit toekomstbeeld en de uitkomsten van een schouw op locatie leiden vervolgens tot een adviesrapport met een laadplan en waarbij veel aandacht is voor veiligheid, optimale locatiekeuze, benodigde stroomcapaciteit en verdeling van de kosten. Tot slot worden er offertes bij verschillende leveranciers opgevraagd, om tot het beste aanbod te komen. Bent u geïnteresseerd in dit traject? Vraag vrijblijvend uw offerte aan.

VvE laadpalen experts en onze klanten aan het woord

Laadplan VvE Looiershof: grote garage, gedeeld beheer

Onder de woningen van Looiershof in Maastricht ligt een tweelaagse parkeergarage met in totaal 190 plekken, die voor de helft in handen zijn van een aparte VvE ter verhuur door de projectontwikkelaar. VvE Looiershof wilde laadinfrastructuur aanleggen en koos ervoor om dat meteen voor de gehele garage te doen.
Klantcase 23 Apr ’24 https://www.vvelaadloket.nl/app/uploads/2024/04/Chargepoint-Europe.jpg

Zonnepanelen van de VvE: welk laadtarief?

Zonnepanelen en laadinfrastructuur: op het eerste gezicht lijkt het een heel logisch en aantrekkelijk verhaal. Gratis laden als de zon schijnt, wie wil dat nou niet? Helaas is de werkelijkheid in VvE-verband een stuk complexer. Hoe zit dat precies, en hoe komt uw VvE wél tot een eerlijk laadtarief voor iedereen?
kennisartikel 02 Apr ’24 https://www.vvelaadloket.nl/app/uploads/2024/04/VvE-laadpunten-het-penseel.webp

Een laadplan, en dan?

VVE Laadloket begeleidt in het opstellen van een laadplan dat past bij de situatie en de behoefte van uw VvE. En wij ondersteunen in het kiezen van een leverancier. Maar als dat allemaal geregeld is, hoe gaat het dan verder? Hoe werkt de daadwerkelijke aanleg, en waar moet u rekening mee houden?
blog 29 Feb ’24 https://www.vvelaadloket.nl/app/uploads/2024/04/Visual-Charging.jpg

Het adviestraject

Stap 1

Toekomstbeeld

• Op basis van enquêtes onder de leden wordt het Gezamenlijk Toekomstbeeld van elektrisch laden voor uw VvE opgesteld.
  • Dit geeft inzicht in huidige en toekomstige behoefte aan laadpunten en zorgt voor draagvlak binnen de VvE.
Stap 2

Schouw & Oplaadpuntenadvies

• VVE Laadloket voert een schouw uit op locatie.
  • Het toekomstbeeld en de uitkomsten van de schouw leiden tot een oplaadpuntenadvies met een toekomstbestendig laadplan. Naast het laadplan komen veiligheid, optimale locatiekeuze, benodigde stroomcapaciteit en verdeling van kosten terug in het adviesrapport.
Stap 3

Ondersteuning leveranciersselectie

• Na een positief besluit over het laadplan gaan we opnieuw voor de VvE aan de slag.
  • Op basis van de uitkomsten van het oplaadpuntenadvies vraagt VVE Laadloket offertes aan. Dankzij onze kennis van de techniek en de markt krijgt de VvE het beste en meest voordelige aanbod voor de realisatie van laadpunten bij de VvE.

Offerte aanvragen

Bent u geïnteresseerd in dit adviestraject voor uw VvE? Vraag vrijblijvend uw offerte aan.

"*" geeft vereiste velden aan

1Contactpersoon VVE
2Gegevens VVE
3Gegevens aanvraag

Contactpersoon VVE

Naam*

U kunt ons ook altijd bellen of mailen op:
+31 (0) 85 210 2605 of info@vvelaadloket.nl

Plan direct een kort gesprek met ons in en kom te weten hoe wij uw VvE kunnen begeleiden bij de realisatie van laadoplossingen.