Kennisartikel
19jul, 22

5 redenen om als VvE met een plan voor laadinfrastructuur aan de slag te gaan

Laadinfrastructuur aanleggen? Bijna twee derde van de VvE-leden vindt het een goed idee als de VvE dat regelt. De vraag is echter op welke schaal dat moet gebeuren. Zeker als er geen of pas enkele elektrische rijders in het complex wonen, kan het lastig zijn om daar overeenstemming over te bereiken, waardoor de beslissing alsmaar uitgesteld wordt. Er zijn minstens vijf goede redenen om als VvE nu aandacht te schenken aan dit onderwerp en tot een plan te komen.

Lees verder

Ladenpalen parkeergarage VvEKennisartikel
24jun, 22

Regie houden op laadinfrastructuur ondanks notificatieregeling?

Wachten tot de wetgeving van de notificatieregeling in gereed is of nu aan de slag met laadpunten? Dat is een vraag die veel VvE’s bezighoudt. En dat is niet zonder reden, want deze notificatieregeling is bedoeld om het plaatsen van laadpalen binnen de VvE te vereenvoudigen. We schreven al eerder over de inhoud van de notificatieregeling, maar nu het steeds dichterbij komt, zetten we de belangrijke argumenten, om meer regie te pakken als VvE, graag nog eens overzichtelijk op een rij.

Lees verder

elektrische auto vveKennisartikel
21jun, 22

In 2021 relatief weinig branden met elektrische auto’s

Steeds meer Nederlanders rijden elektrisch. Onder leden van VvE’s leven soms zorgen over de brandveiligheid van elektrische en hybride auto’s. Als zo’n auto vlamvat in een parkeergarage, dan kunnen de gevolgen immers groot zijn. Wat dat betreft is er goed nieuws: uit cijfers van de Brandweer blijkt dat elektrische auto’s verhoudingsgewijs beduidend minder vaak in brand vlogen dan brandstofauto’s.

Lees verder

Kennisartikel
30mrt, 22

Onderzoek VVE Laadloket: Draagvlak met 63% hoog voor laadpunten gecoördineerd door de VvE

Uit onderzoek van laadpuntenadviseur VVE Laadloket blijkt dat 63 procent van de VvE-leden het een goed idee vindt om de laadinfrastructuur te laten regelen door de VvE. Nog eens 19 procent staat er neutraal tegenover. Daarnaast worden in 2026 gemiddeld 14 laadpunten per VvE verwacht. Gebrek aan kennis en het gebrek aan een toekomstbeeld van elektrisch rijden binnen de VvE, zorgen echter wel voor vertraging van de realisatie van de laadpunten.

Lees verder